دستاورد قابل توجه شرکت شکوفا صنعت پویا در حوزه ایمنی

مدیر واحد ایمنی شرکت شکوفا صنعت پویا به یک دستاورد قابل توجه این شرکت در سال 1401 اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شکوفا صنعت پویا؛ رسول سعید مدیر واحد ایمنی، بهداشت، حراست و محیط زیست (HSSE) شرکت شکوفا صنعت پویا ضمن تبریک هفته گرامی‌داشت کار و کارگر به همه زحمتکشان این عرصه، به یک دستاورد بزرگ این شرکت در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این شرکت در سال ۱۴۰۱، تنها ۹ حادثه جزئی داشته است که این کمترین نرخ بروز حوادث از بدو تاسیس گروه صنعتی پویان به شمار می‌رود.

وی در پاسخ به اینکه متر و معیار ارزیابی میزان این حوادث بر چه اساسی است، عنوان کرد: این نرخ‌ها بر اساس اطلاعات موجود در واحد ایمنی شکوفا صنعت است که در ادارات کار و بیمه هم بصورت رسمی قابل استعلام و ارزیابی است.

مدیر واحد ایمنی شکوفا صنعت پویا افزود: این یک دستاورد بزرگ برای این مجموعه محسوب می‌شود که به لطف پشتیبانی هیات مدیره و مدیران ارشد کارخانه، سعی و تلاش تیم جوان و بادانش ایمنی و همچنین همکاری و همدلی تمام ارکان مجموعه مخصوصا پرسنل تولید و با رعایت اصول ایمنی و زیست محیطی به دست آمده است‌.

او با اشاره به کارهایی که برای رسیدن به این هدف انجام شده است، اظهار کرد: بحث آموزش و فرهنگ‌سازی ایمنی در مجموعه، راهنمایی مراجع ذی‌صلاح علی‌الخصوص کارشناسان بازرسی اداره کار استان و شهرستان و کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان در رسیدن به این مهم نقش ویژه‌ای داشته است.

سعید در رابطه با اهداف واحد ایمنی در سال ۱۴۰۲، اینگونه توضیح داد: هدفمان برای امسال، بهبود بیشتر و بهتر مسائل مربوط به حوزه HSE در راستای صیانت از نیروی انسانی، کنترل بیماری‌های شغلی پرسنل و به حداقل رساندن عوامل زیان‌آور فیزیکی، شیمیایی و ارگونومی است. همه این موضوعات در راستای حفظ سلامت سرمایه‌های انسانی مجموعه خواهد بود.

او در پایان گفت: جا دارد یکبار دیگر از اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد و کلیه واحدهایی که با ما همکاری کردند، نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم. معمولا در مقابل ایمنی در تمامی ارگان‌ها و کارخانه‌ها گارد وجود دارد اما ما سعی کردیم با فرهنگ‌سازی و تعامل، بهترین همکاری را با پرسنل داشته باشیم که یکی از نشانه‌های آن، کاهش نرخ حوادث در سال ۱۴۰۱ بوده است. روزی که حادثه‌ای رخ ندهد، برای ما ایمنی‌ها روز خوشی است.